2017 m. rugsėjo 13 d., trečiadienis

Keliaujame kartu! Potsdamas. II dalis

Antroji mūsų kelionės diena prasidėjo vėl labai anksti, atsikėlę 5 valandą ryto pasitikome naują, nuotykius žadančią dieną. O kaip sunku buvo atsikelti, po visų pasivaikštinėjimų! Minkšta lova ir auštantis rytas tiesiog traukė prie lovos. Tačiau tai buvo laukiamiausia mūsų diena - net dviejų, gražiausių miestų apžiūrėjimas. Tad susiruošėme, pavalgėme pusryčius viešbutyje ir iškeliavome pažinti Vokietijos miesto Potsdamo.
Potsdamas - tai tikras pilių, sodų ir rūmų miestas. Taip ir norisi bent trumpam pabūti princese, gyvenančia vienoje tų pilių... Ir išties, nuvykę tiesiog žagtelėjome! Kur beapsisuksi, kur pažvelgsi - visur vien rūmai... Visi namai net kaip mažos pilys! Kiekvieno namo sienos išpuoštos, su keliais bokšteliais, kiemai sutvarkyti ir pilni įvairiausių medelių bei krūmelių. Pasijutome lyg kitame pasaulyje! Mūsų akys tikrai nepratę prie šitiek pilaičių!
Potsdame praleidome vos pusdienį. Ir tiesa ta, kad nepamatėme net pusės miesto grožio. Tai nuostabus miestas, į kurį tikrai norisi sugrįžti, nes dienos čia, pamatyti viskam, niekaip nepakanka. Istoriniai ir architektūros paminklai čia yra visur, o kur dar įvairiausi fontanai, sodai, parkai, skulptūros...
Mūsų tikslas Potsdame buvo - Sansusi rūmai (Schloss Sanssouci). Vos įvažiavus į rūmų teritoriją, mus pasitiko nuostabus vaizdas - įspūdingo dydžio kolonos tarsi staiga būtum atsidūręs kažkur Graikijoje. O už jų -  didingi rūmai.

Tai išlikusi Prūsijos karaliaus rezidencija, pavadinimą rūmams suteikė pats karalius Frydrichas II, nes tai tūrėjo būti tik vieta karaliui pabėgti pailsėti, bet galiausiai tai tapo jo nuolatine vasaros rezidencija. ,,Sans souci''  išvertus į lietuvių kalbą reiškia ,,be rūpesčių". Na tokioje vietoje tikrai labai greitai gali pamiršti visus rūpesčius ir atsipalaiduoti. Architektūros ir sodų apsupty nori mėgautis tik šia akimirka.

Kambariuose, ant sienų, grindų, paveiksluose dažnai vaizduojamos... bulvės. Nes būtent karalius išpopuliarino bulves Vokietijoje. Keisčiausia buvo, kai aplankėmė teritorijoje esantį karaliaus kapą, ir šalia žydinčių gėlių, ant jo buvo padėta ne kas kitas o bulvės.

Rūmų vidus išties įspūdingas, tačiau įėjimas tikrai brangus, net 12 eurų asmeniui. Kaina tikrai itin aukšta, juolab, kad patys rūmai ir ekpozicijos nėra labai didelės. Tačiau vistiek aplankyti verta, nes ne kasdien gali atsidurti aštuoniolikto amžiaus rūmuose ir iš arti pamatyti tų laikų gyvenimą. Vos įžengus į sales, prieš akis iškyla vaizdai, kaip išsipuošusios damos renkasi į puotą, o ūsuoti vyrai rūko cigarus, kaip ant aksomu aptrauktų sofučių tyliai kikena jaunos panelės. Ak, ta laki vaizduotė. Aišku, kiekvienas savo galvoje susikuria skirtingus vaizdus. Gal kažkam tai tik senos sofos ir krėslai, kažkam istorija, galimybė pamatyti vaizdus, apie kuriuos skaitei tik knygose.
Aišku, tokia, tų laikų prabanga, nesuvokiamų turtų, galybės vaizdavimas. Ir dabar atrodo, kai kas net ne skoningai. Įstrigo galvoje ir faktas, kad karalius pasistatė tarsi šventyklos griuvėsius, (pirmoji nuotrauka), kad pažvelgęs pro balkoną, galėtų pasijausti lyg Graikijoje. Atrodo įspūdingai. Karaliai gali viską...

Pats parkas primena pasaką. Jei būtų vieta, kurioje norėtųsi pasiklysti - tai čia. Kruopščiai prižiūrėtame sode, kur žydi dekoratyvinės gėlės, fontane plaukioja milžiniškos auksinės žuvys, skulptūros kas keli metrai, iškarpyti, sufomuoti medeliai... Tiek daug žalumos, nors čia pat miestas, nesijaučia, kad jame esi.

Rūmus terasomis juosia didžiulis vynuogynas, todėl vaizdas atima žadą. Visur pilna fontanų ir įspūdingų skulptūrų. Per patį parką eina daugybė takelių ir keliukų, o kiekvienu iš jų gali pasiekti vis kitą įdomų objektą. Parkas yra lyg labirintas, tačiau kad ir kuriuo keliuku pasuksi, vistiek atsidursi prie kokio nors įspūdingo statinio. Net nekeista, kad Potsdamo sodas įtrauktas į UNESCO paveldo sąrašą.

Šalia Sanssusi rūmų yra ir Potsdamo Naujieji rūmai, primenantys pilį, kuriuose tūrėjo gyveti pats karalius. Jie milžiniški ir tikrai jau iš toli atrodo įspūdingi! Vien didžiulis kupolas! Tačiau, kaip sakė gidė, karaliui juose buvo per tamsu ir per šalta gyventi. Deja, rūmų iš arti nėjome apžiūrėti, nes ten dabar vyksta restauravimo darbai, tad mes jų neaplankėme, net nenufotografavome, nes nėra jokio vaizdo, kai visur viskas restauruojama.
O šalia rūmų yra dar kiti rūmai, tad kur bepasisuksi, visur rūmai, rūmai, rūmai...

Tiek trumpai, apie praleistą laiką Potsdame. Tikrai, Sanssusi rūmai ir parkas, viena gražiausių vietų, kurias kada teko matyti. Jeigu kada turėsite galimybę, būtinai aplankykite.
Jeigu įdomu ir praleidote pirmą įrašą, mūsų kelionės pradžios įspūdžiai yra čia. Sekite naujienas, greitai paskutinioji kelionės dalis! :)