2016 m. rugpjūčio 23 d., antradienis

Cyril Massarotto. Mano bičiulis Dievas


Ar teko skaityti Laurent Gounelle knygą ,,Dievas visada keliauja incognito"? Man dar neteko, nes tiesiog tos knygos niekur neberandu; arba bibliotekoje ji būna paimta, o jei užveža į knygyną, tai labai greitai tą knygą išperka... Taip, kad vis nepataikau reikiamu momentu. Tačiau mano rankose atsidūrė kita, bet tikiu, kad labai panaši į minėtąją knygą, bent jau savo stiliumi, tai prancūzų rašytojo romanas ,,Mano bičiulis Dievas". Knyga man pasirodė nematyta ir negirdėta. Tad nusprendžiau surizikuoti. Išties nelabai mėgstu knygų apie tikėjimą, tačiau nujaučiau, kad ši knyga bus viena iš tų - sielos vadovėlių, kurie man išties patinka. Ir visai nesuklydau - perskaičiau neįtikėtinai greitai. Gal todėl, kad knyga su skyriais ir poskyriais, pačioje knygoje daug apytuščių lapų, tad tie 211 puslapiai labai greitai vertėsi.


Buvau pasiilgusi labiau realistinių knygų, tad ši man labai patiko. Esmė, kad pati knygos istorija vyksta gana greitai - autorius supažindina su vieno vyro gyvenimu iki pat paskutinės jo valandos. Tokie skyriai kaip ,,šeštieji metai", ,,dvidešimt pirmieji metai" padeda nepasiklysti įvykių sukūryje. Jūs turbūt paklausite, prie ko čia tas Dievas ar ne? Išties galima juo tikėti, galima ne, galbūt jo knygoje išties ir nebuvo, tik pačio žmogaus pasamonėje, bet Dievas buvo pagrindinio veikėjo gyvenimo vedlys ir balsas jo galvoje, kuris paaiškindavo gyvenimą...
Tiesiog vieną dieną, iš kažkur atsiranda šviesa ir ... balsas! Pasirodo, tai yra pats Dievas. Jis kalbasi su pagrindiniu veikėju, net padeda jam susirasti gyvenimo moterį. Pasirodo, jog jam patinka bendrauti su Dievu, jie tampa geriausiais draugais bei bičiuliais. Įdomiausia, tai, jog autorius Dievui nepagailėjo humoro jausmo, kas šiek tiek neįtikino. Tačiau tokia ir esmė, kad kiekviename iš mūsų yra Dievas ir mes galime bendrauti su jo tokiu pavidalu, kokį mes patys įsivaizduojame...
Tai graži knyga apie vyrą, į kurio gyvenimą pasibeldžia meilė. Meilė visam gyvenimui. Daugiau jis nieko taip nemylės, kaip savo žmonos Alisos ir savo sūnaus Leo. Tai graži istorija apie vyrą, jo šeimą, jo išgyvenimus bei pasikalbėjimus su Dievu, apie nuostabias vertybes, meilę ir pasirinkimus. Tai knyga apie žmogų, iki pat jo paskutinio atodūsio. Štai ką rašo knygos nugarėlėje:

,,Vieną dieną netikėtai užkalbinęs šios knygos pasakotoją, Dievas jį lydi per visą gyvenimą. Lengva tikėti Dievo draugiškumu, kai Jam padedant gyvenimas klostosi laimingai, bet ką manyti, kai užklumpa didelės nelaimės ir netektys? Nejau Dievas savo geriausiam draugui gali linkėti bloga?"

,,Kodėl aš? Kodėl iš visų žmonių į savo geriausius draugus jis išsirinko būtent mane? "

Išties, visoje knygoje buvo nepagailėta humoro. Net įvairiausiose situacijose į daug ką galėjau žvelgti su šypsena. Kad būtų aiškiau, štai jums trumpa ištrauka, galbūt situacija, kuri man pasirodė išties juokinga, skaitant visą knygą. Gal jūs ir nesigriebsite už pilvų, bet tikiuosi, jog bent jau nusišypsosite.

,, Sakykite, Maržori, gal rytoj galėtume susitikti, ką pasakytumėt?
- Taip, su malonumu.
- Na, man labiau patiktų, jei apie tai žinotume tik mudu, bet jei jau jūs taip norite atsivesti ir tą Malonumą... Beje, jis kas - jūsų draugas?"

Matote, čia toks žodžių žaismas gavosi... Perskaičius šią knygą, tikrai prisipildžiau pozityvo. Tikiuosi, kad ir jūs turėsite galimybę perskaityti šią knygą. 

Kaina knygynuose ~ 7.99 e. 
Leidykla - Alma littera.
Vertimas į lietuvių kalbą, 2015 m.
,,Dieu est un pote a moi" Cyril Massarotto

Duočiau 9 iš 10!

2 komentarai: