2017 m. spalio 27 d., penktadienis

Kaip susidraugauti su rudeniu?

Štai, ruduo beldžiasi į mūsų langus. O mes vis galvojame įsileisti jį ar ne. Gerai būtų, jei jis tik ateitų kaip katinas ir užmigtų prie židinio. Tačiau ruduo turi savų kaprizų. Ir kaip su juo susidraugauti, jei kartais aš pykstu ant jo, o jis ant manęs. Bet ar tobulos būna draugystės? Turbūt niekada... Kaip ir šįkart. Nejučia, galime apšnekėti mano rudenį, gal jis neišgirs...



Jei paklaustumėt, kada jis ateina pas mane į svečius, tai pasakyčiau, jog tuomet, kai rankos, išėjus į lauką, pamėlsta, o nosis pradeda rausti. Tačiau aš myliu rudenį... Kai išeinu į gatvę, regiu, kaip žmonės savo pilkais apsiaustais skuba namo. Nespėju įsižiūrėti į jų veidus. Ar jie taip pat skundžiasi mažyte sloga ir sušerpetojusia oda? Aplinkui mane nedaug spalvų... Rodos, visi nori būti panašūs į betonines namų sienas. Tačiau žvilgsnį, it magnetas, patraukia raudoni damų paltai. Tokių pasitaiko nedaug. Akys bando surasti kažką panašaus, klaidžioja tai aukštyn tai žemyn, kol užkliūva ir virsta už raudono taškelio, toli, ant pilkų, amžinojo kelio, plytelių. Pribėgu. Kas tai? Klevo lapas. Nuneštas vėjo keleivis. Paimu jį. Koks gražus! Ne tik raudonas, bet ir gelsvas, žalias, truputį rudas. Lyg dailininkas būtų suliejęs akvarėlę savo būsimąjam šedevrui. Palieku jį. Lapą. Kad toliau galėtų tęsti savo kelionę ir papasakoti apie sutiktus žmones ar pamirštas vietas...
Temsta anksčiau. Nebelieka kur eiti, tik į namus, kuriuose nebūsiu viena. Nes ruduo kiaurai pereina langus, užklotą, net kaulus. Pakviečiu jį, kad man padėtų susitvarkyti spintą. Darbo tikrai yra. Ypač bandymai surasti kojinių ir pirštinių antrininkus. Arčiau durų, nugula minkšti šalikai, kvepiantys pernykščiais kvepalais arba dūmais. Pirštines išrikiuoju pagal spalvas, arčiau pasikabinu paltus. Ak, mano suknelės! Tyliai su jomis atsisveikinu.
Ruduo mano namų svečias. Norėčiau pavaišinti jį puodeliu karštos arbatos. Niekad arbata nebūna tokia skani ir reikalinga kaip tik dabar. Pirštais apkabinu puodelį ir žiūriu pro langą. Nuo garų mano langas nusikloja balta migla. Nieko nebematau, tad nuvalau mažą rūką megstinio rankove. Matau, kaip dangaus takais iškeliauja paukščiai. Lapai kviečia į savo šokių spektaklį. Vaikai laksto su skėčiais ir šokinėja su spalvotais batais į balas. Gražus tas ruduo...

Šiuo momentu namai tampa ypatingesni. Knygos kvepia skaniau, žmonės tampa brangesni, arbata karštesnė ir mintys švaresnės. Išties, ruduo tik laiko išraiška. Bet jei sustoję palauksime jo, atidarysime jam duris ir pasodinsime prie židinio, giliai širdyje suprasime, jog jis gali būti tikrai puikus draugas.

Gabrielė

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą