2018 m. liepos 16 d., pirmadienis

J.K. Rowling. Haris Poteris ir prakeiktas vaikas

Kaip gyvuojate, mielosios divos? Aš vis bandau išokti į greitąjį traukinį ir pagauti gyvenimą, kas man sekasi vis sunkiau. Visa tai, labai pakenkė mano sveikatai ir viskas, kuo aš dabar gyvenu yra atostogų laukimas. Labai tikiuosi, kad viskas susitvarkys, o dabar grįžkime į vaikystę ir prisiminkime mūsų taip mylimą - Harį Poterį. Kadangi tik dabar perskaičiau paskutinę Hario Poterio dalį.


Merginos ar esate Hario Poterio fanės? Man Haris Poteris yra visiška nemirštanti klasika. Aš užaugau su Hario Poterio knygomis. Ir nesvarbu kiek man metų ar 24 ar bus 42, aš šių knygų neišduosiu. Tai mano vaikystės istorija, iš kurios aš mokiausi, kurią skaitydama verkiau, su nekantrumu laukiau išeinančių naujų serijų ir filmų. Net ir dabar, kai per šventes rodo Hario Poterio filmus, aš visada stengiuos juos pasižiūrėti ir atsiminti. Turėjau net tokią mintį, nusipirkti visas Hario Poterio knygas ir perskaityti jas iš naujo. Kol kas esu įsigyjusi tik pirmą dalį. (O, kad knygos nebūtų tokios brangios...)Taigi, norėjau nusipirkti ir šią, pačią naujausią dalį, bet kažkaip susilaikiau. Kol netikėtai radau, iš ko pasiskolinti :)
Ir taip, aš žinojau, kad ši knyga parašyta kaip pjesė, nes prisimenu kaip visi sužinoję buvo tuo nusivylę. Bet ką padarysi. Gavosi taip, kad perskaičiau knygą per du vakarus. Ir pagalvojau, oho, jeigu kas norėtų statyti spektaklį pagal šią pjesę, juk būtų velniškai sunku! Veiksmo vieta dažnai keičiasi, veikėjų be galo daug, o ir magijos elementai būtų sunkiai suvaidinami. Tad tai būtų tikras iššūkis ir pragariškas darbas. Tačiau, visgi spektaklis buvo pastatytas. Būtų nerealu jį išvysti.


Knygoje pasakojama:

AŠTUNTOJI ISTORIJA. PO DEVYNIOLIKOS METŲ...

Visada buvo sunku būti Hariu Poteriu, ne lengviau ir dabar, kai jis yra darbais apkrautas Magijos ministerijos darbuotojas, sutuoktinis ir trijų mokyklinio amžiaus vaikų tėvas.
Kol Haris bando įveikti praeitį, nenorinčią pasilikti ten, kur jai skirta, jo jaunėlis sūnus Albas grumiasi su šeimos paveldu, kurio jam niekada nereikėjo. Praeitis ir dabartis grėsmingai susilieja, o tėvas ir sūnus suvokia nemalonią tiesą: kartais tamsa išlenda iš netikėčiausių vietų.
Paremta nauju originaliu J.K. Rowling, Johno Tiffany ir Jacko Thorne’o kūriniu, „Haris Poteris ir prakeiktas vaikas“, nauja Jacko Thorne’o pjesė, yra aštuntoji Hario Poterio istorija ir pirmoji, pastatyta teatre. Jos pasaulinė premjera įvyko Londone, Vest Ende, 2016 metų liepos 30 dieną. 

Skaitant man šią knygą, išties dažnai nesusilaikiau nenusišypsojus. Istorija kupina juokingų nutikimų, pokštų, pamokymų. Pati istorija sukasi apie Hario sūnų - Albą. Jam sunku gyventi tėvo šešėlyje, kuomet tėtis toks įžymus, visų gerbiamas, populiarus. Nenuostabu, kad iš Albo irgi tikimasi daug, tačiau Albas jaučiasi lyg nesavas. Jis nepasitiki savimi, jaučiasi nesuprastas, o ypač, atrodo nekenčia savo tėvo Hario Poterio. Jo mintyse vis sukasi mintis padaryti kažką reikšmingo, mažas berniukas nori būti savarankiškas ir jam visiškai nereikalinga tėvo pagalba. Tad Albas pasineria į aviantiūras. Kartu su draugais pavogę laiko atsuktuvą, stengiasi atsukti laiką ir ištaisyti kadaise tėvo padarytą klaidą. Tiesa, jis nesuvokia, kad šitaip gali pakeisti visą istoriją...

Nors pati istorija trumpa, tačiau ji puikiai susipina su šiuolaikiniu pasauliu. Skaitydami vaikai gali susipažinti su šeimos vertybėmis. Pati knyga formuoja skaitančio išmonę, suvokimą, supratingumą. Skaitydamas gali to net nepastebėti, bet autorė skaitytoją pakreipia taip, kad skaitytojas suvoktų, kas išties yra svarbiausia.

Man tikrai patiko, tik, vėlgi, norėjau ir aš romano, o ne pjesės... Gal autorė dar apdovanos Hario gerbėjus nauja istorija?
Vertinimas: 8/10.


O ką Jūs manote apie šią knygą?

Gabrielė

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą