2018 m. vasario 17 d., šeštadienis

Lauren Groff. Moiros ir Furijos

Jau taip seniai kalbėjome apie knygas... O šaltąjį žiemos sezoną tik ir norisi apsikabinti knygą ir pabūti su savo mintimis. Ir šįkart noriu papasakoti Jums apie galbūt jau matytą knygą, o galbūt ir ne, tai Lauren Groff ,,Moiros ir Furijos". 






Išties, kodėl aš nusipirkau šią knygą? Tai vien tik dėl to, kad apie ją girdėjau labai daug teigiamų atsiliepimų, o jau kurį laiką neturėjau geros knygos rankose, tad nusprendžiau pabandyti šią. 
,,Moiros ir Furijos" - pasakojimas apie santuoką, kuri truko 24 metus. Apie vyrą ir moterį. Jų svaiginančiai iš pažiūros tobulą, tačiau trapų gyvenimą. Man patiko, kad pusė knygos buvo skirta vyro istorijai, o kita knygos pusė - skirta moters istorijai. Tai ką sužinai pirmoje dalyje, supranti - antroje. Tai ką sužinai iš pradžių apie vyrą, vėliau sužinai apie moterį. Knyga leidžia gyventi jų kailiuose. Iš pradžių, prisijaukini vieną, paskui kitą. Tačiau, aš išskirčiau ir dar vieną dalį...
Knygos pradžia mane tikrai įtraukė - lengva istorija, leidžianti susipažinti su knygos herojais. Lengvabūdiškas pasakojimas vyro akimis. Kita dalis, man buvo itin sudėtinga, kadangi visa knyga buvo susieta su antika, mitais, mitologinėmis būtybėmis. Gerai, kad iš dalies, tuo duomiuosi, net namuose turiu mitologinį žodyną, tad skaityti buvo kiek aiškiau. Taigi, antroje dalyje buvo... daug kūrybos perkeltine prasme. Kadangi pagrindinis veikėjas - Lotas, rašė įvairius scenarijus pjesėms, knygoje galima rasti nemažai pjesių, iš herojų gyvenimo. Kartais Loto kūrybą buvo sunku atskirti nuo herojų tikro gyvenimo. Taigi, toje dalyje buvo kiek painu ir net sakyčiau nuobodu. O jau mano vadinama trečioji dalis atskleidė visą tiesą apie knygos veikėjų santuoką. Tiesą sakant, autorė vis bandė pateisinti pagrindinę veikėją - Matildą, bet aš jos nepateisinu. Man ji susidarė labai neigiamo charakterio ir priminė vieną frazę, jog protingas mokosi iš svetimų klaidų, o kvailys, jas daro ir toliau ir visiškai nepasimoko iš savo aplinkos. Taigi, nors knygoje yra 2 dalys, aš šį romaną padalyjau į 3.
Knygos autorė meistriškai piešia knygos veikėjus, jų veiksmus ir atoveiksmius. Nori nenori, tu stebi romano veikėjus lyg per nematomą stiklą.


Man taip pat buvo įdomu, jog ši knyga 2015 m. buvo mėgstamiausia Barako Obamos knyga. Taip pat tai The New York Times bestseleris. Gal aš tos knygos taip nemyliu, nes nemėgstu melo, išdavystės, apgaudinėjimų, šantažų ir pan. Tačiau istorija yra tokia, kokia yra. Ir man patinka, kad ji kitokia nei kitos - sukrėčianti ir kartais grįžtanti bumerangu. O kai kurie autorės palyginimai verti aukso medalio. Labai teisingi ir tiesmuki. 
Taigi, visiems atrodantis tobulas meilės romanas, ne toks ir tobulas - skausmingas, žeminantis, šluojantis didybę, kupinas paslapčių ir primenantis miegantį gyvačių lizdą.
Knygą perskaičiau gana greitai ir man labai įdomu ką manote Jūs!
Mano vertinimas: 8/10.


Gabrielė

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą