2019 m. gegužės 26 d., sekmadienis

Apkeliaukime Lietuvą: žavieji Druskininkai

Kelionės visada žavi, atgaivina, suteikia naujų jėgų. Gabrielė man kažkada pasakė, kad ir sielą reikia pamaitinti. Ir ji teisi. Kiekviena, net ir pati trumpiausia išvyka man lyg geriausias maistas, tai pavargusiai sielai.  Ir nebūtinai kelionės turi būti po užsienį -  Lietuvoje yra tikrai ką pamatyti.
Šį kartą kelionės tikslas - Druskininkai.

Nors šis miestas man nėra visiškai naujas, esu čia buvusi, bet prieš maždaug 12 metų, tad iš miesto atsimenu tikrai ne viską, o ir dabar miestai tvarkosi, tad dažnai po kurio laiko tampa neatpažįstamai pasikeitę. Dėl tos priežasties, kad yra tekę čia lankytis, nebevykome į kai kurias vietas, pvz.: Grūto parką, o leidome sau atrasti naujas vietas.

KĄ VEIKTI
Išvykome anksti ryte iš Šiaulių, nes kelionė per Lietuvą nusimatė ganėtinai ilga, turėjome įveikti beveik 300 km. atstumą. Tokia kelionė užtruko apie 3 valandas, tad tikrai nemažai. Aš iš tiesų mėgstu pasivažinėjimus, tad trys valandos automobilyje man nėra daug (galbūt todėl, kad pačiai nereikia vairuoti), čia aš atsipalaiduoju, mėgaujuosi pokalbiais ir muzika. Važiavimas mane ramina, o tą žinodamas mano vaikinas, visada kai pamato, kad dėl kažko neramu, jaudinuosi ar esu minutė iki sprogimo ir ašarų  -  įsisodina į mašiną ir mes važiuojame... Tai kaip terapija!

Kadangi iki Druskininkų pakeliui keletas miestų, norėjosi pamatyti kažką, kur nebūtume buvę. Tad pirmoji stotelė - JONAVA. Čia sustojome pamatyti Mažųjų žinėnų piliakalnį, nuo kurio atsiveria daugiau nei 40 metrų skardis, o nuo jo - įspūdingas vaizdas į tekančią Nėrį. Šiaip čia tikra ramybės oazė, paukščių čiulbėjimas, vandens tekėjimas, žaluma. Važiuojant pro Jonavą, būtina sustoti!

Pačioje Jonavoje (gaila, nebepadariau nuotraukos), labai įdomi viena gatvelė - seni, kitaip suprojektuoti, susiglaudę namai, visai kitokio stiliaus nei, kad šiandieną. Tai senoji Kauno gatvė, kuri geriausiai išsilaikiusi Jonavoje. Čia stovi žydų amatininkų namukai. Jei važiuosite pro miestą, būtinai važiuokite Kauno gatve.
Kadangi norėjome Druskininkus pasiekti anksti, daugiau nebestojome nei viename pakeliui esančiame mieste. Tik trumpas sustojimas Kaišiadoryse - degalinėje užkąsti.

Na ir valio, pasiekėme DRUSKININKUS. Turėjau susidariusi planelį, ką ir kur pamatyti, kur pavalgyti su adresais, tad šiek tiek sau pasilengvinome kelionę (nežinant ką verta pamatyti Druskininkuose ir rajone, siūlau apsilankyti turizmo informacijos centre, ten malonus darbuotojas mielai padeda ir galite pasiimti visą katalogą apie lankytinas vietas, apgyvendinimą, maitinimą ir t.t.).

Kadangi atvykome anksčiau, nei galėjome įsiregistruoti į viešbutį, palikę automobilį nusprendėme pasivaikščioti po miestą.

VILNIAUS ALĖJA (pagrindinė miesto gatvė) labai graži, apsodinta gėlėmis, yra skulptūros. Ja einant galite pamatyti lankomus objektus - bažnyčią, muziejų, vandens parką ir t.t.
Vienas iš mano būtinų tikslų -  Lynų kelias.  Tai  toks vienintelis Lietuvoje lynų keltuvas. Keltuvais galima pakilti į 45 metrų aukštį, persikelti per Nemuną į kitą pusę, nuo vandens parko iki Snow arenos.
Šioje vietoje atsitiko gan įdomus dalykas. Pirmiausia - gaila, bet keltuvu nepakilome. Antra - ir ačiū Dievui. Tiesą sakant, kai atėjome prie keltuvo, buvo labai ilga eilė. O aš nelabai turiu kantrybės stovėti eilėse, tad nusprendėme grįžti vėliau, pavakary.
Ir kai grįžom, dėl technikos gedimo, keltuvai buvo sugedę ir kybojo ore, kartu su žmonėmis. Taigi, tai sėkmės reikalas, nes ko gero, jei būtume laukę eilėje, būtume patekę į keltuvus būtent tuo laiku, kai jie sugedo. Jeigu nematėte žinių, žmonės keltuvuose prakybojo kiek daugiau nei 3 valandas, kol buvo sugalvota, kaip juos nuleisti. Tad gan nemaloni situacija, bet ir džiaugėmės, kad mūsų ten nebuvo. Visgi planavom lynais pakilti kitą dieną, bet keltuvai vis dar neveikė. Tad ši pramoga, teks kitam kartui.

Negavę pasikelti lynais, nusprendėme apsilankyti Iliuzijų kambaryje (priešais vandens parką). Čia yra įrengti keturi skirtingi kambariai - gravitacijos, kreivų veidrodžių, galaktikos ir dydžio iliuzijos. Mes pasirinkome nueiti į du iš jų - tai gravitacijos ir kreivų veidrodžių (į kiekvieną kambarį mokėjome po 1 eur./1 asm.). Tiesą sakant, kambariai nepaliko jokio įspūdžio. Žiūrint tiesiai į kreivus veidrodžius, vaizdas liejosi akyse ir nelabai aiškiai matėsi, ką norima iškreipti, labai gerai matėsi tik per kamerą, tad taip ir žiūrėjau. Veidrodžių labai nedaug, tad ko gero antrą kartą neičiau. O gravitacijos kambaryje galima pasidaryti tik nuotrauką, bet visai smagu.

Ką dar mieste būtina pamatyti?

GYDYKLŲ PARKAS.  Labai graži miesto aplinka, centre yra muzikinis, šokantis fontanas.  Fontanas gražesnis vakare, nes įsijungia spalvos. Šoka fontanas ir pagal užsakymą, jūsų norimą dainą, tereikia susimokėti.
Parke labai daug gėlynų, kuriuose dabar kaip tik žydėjo labai daug tulpių. Labai gražu!

Parke yra ir mineralinio vandens biuvetė, kur galite atsigerti mineralinio vandens.
Einant toliau, nusileidome iki Nemuno, čia  radome įžymujį Grožio šaltinį. Tai sūriausias šaltinis Druskininkuose, sakoma kad jis turi odą gražinančių savybių.

DRUSKONIO ŽIEDAS. To paties pavadinimo ežerą galima apeiti ratuku. Mes, žinoma, tą ir padarėm. Čia gražiai sutvarkytos pakrantės, keliukai kloti trinkelėmis, tad smagu ne tik pasivaikščioti bet ir smagu važiuoti išsinuomavus dviratį, paspirtuką ir t.t.
Ežere yra fontanas, tad taip ir norisi į jį žiūrėti. Tikrai labai gražu.

Einant aplink ežerą, užėjome pasigrožėti ant kalnelio stovinčia, nuostabaus grožio vila, kurioje įsikūręs miesto muziejus. Pastatas tikrai labai dailus, viso miesto puošmena.

Kitą ežero pakrantės pusę puošia tautodailės skulptūros.

Priešais Druskonio ežerą, yra VIJUNĖLĖS PARKAS.  Tai gražus parkelis, čia yra ir skulptūrų, ir žaidimų aikštelių vaikams, kavinukė. Šiuo metu, parkas neatrodo taip įspūdingai, tačiau jei būtume atvykę pora savaičių anksčiau, būtume patekę į tikrą rojų -  visa parko teritorija apsodinta 220 tūkstančių narcizų. Tai mano mėgstamiausia gėlė, o jų jūra... Kas gali būti gražiau. Deja, dabar jie jau buvo nužydėję, vietomis tik vienas kitas narcizas dar kėlė savo švytintį žiedelį.

Antrąją dieną, viešbutyje pasimėgavę SPA, nusprendėme dar pasivaikščioti po miestą, kadangi buvo labai graži, saulėta, karšta diena. Apėję dar kartą Druskonio ežerą, nepavykus pasikelti lynais, nuėjome ieškoti  K. DINEIKOS SVEIKATINGUMO PARKO.
Parkas labai gražus, be galo didelis. Čia galima mėgautis ir įvairiomis procedūromis (pvz.. kaskadinėmis maudynėmis),  daug rožynų, pavėsinių. Aplink ramu, čiulba paukščiai. Vasarą, kai sužydi rožės, manau, gražiau, bet ir dabar poilsiui puiki vieta.

Toliau jau atsisveikinę su Druskininkais, keliavome automobiliu į LIŠKIAVĄ. Tai vos apie 10 km. nuo Druskininkų nutolęs miestelis, kuriame mes vykome pasižiūrėti barokinio architektūrinio ansamblio. Ansamblį sudaro bažnyčia, vienuolynas. Labai graži vieta, bažnyčia įspūdinga, teritorija labai gražiai sutvarkyta. Pats ansamblis primena labiau Italiją nei Lietuvą. Labai gražu. Gaila tik to, kad pakliuvome ant tokio meto, kai vyksta rekonstrukcija ir iš išorės negalima perteikti to vaizdo.

Tarp kitko, būnant Druskininkuose, yra siūloma ekskursija laiveliu, plaukti Nemunu iki Liškiavos ir atgal. Mes būtume tikrai ją pasirinkę, bet kadangi ekskursijos trukmė 3 valandos, o laivelis kursuoja tik vieną kartą dienoje, nebuvo mums patogus laikas. Bet atvykus ilgesniam laikui, tikrai plaukčiau ir pati.

Pakeliui namo  dar sustojome MERKYNĖJE. Čia yra žymioji Merkinės piramidė apgaubta stiklinio kupolo, tad sustojome pažiūrėti, kas gi tai per stebuklas ir kodėl taip traukia žmones. Aš esu gal per didelė skeptikė, nelabai tokiais stebuklais, pagyjimais ir apsireiškimais tikiu. Bet vieta tikrai unikali, kupole tvyro ramybė, žmonės medituoja, meldžiasi. Gan keista vieta, bet pamatyti įdomu.

Paskutinė stotelė -  KĖDAINIAI. Kadangi buvome prie pat, nusprendėme sustoti ir pasivaikščioti senamiesčiu, kuris įtrauktas į UNESCO paveldo sąrašą ir yra saugomas urbanistikos paminklas. Išties, senamiesčiai turi nepakartojamo žavesio. Vaikščioti tomis vingiuotomis vietomis, akmenimis grįstais keliukais yra kažkas wow. Atrodo, lyg nusikelti laiku į praeitį. Kokia stipri tvyro čia emocija. Senamiesčio pastatuose galima atrasti ir gotikos, ir klasicizmo ir baroko stilių. Gaila, jau buvo vakaras ir nebedirbo kavinukės. Nes atrodo būtų taip jauku, vienoje senamiesčio kavinukių gurkšnoti kavą.

Kėdainius nesenai papuošė ir naujas tiltas, miestas tikrai gražiai tvarkosi.

KUR GYVENOME

Gyvenome BEST BALTIC HOTEL Druskininkai Central keturių žvaigždučių viešbutyje. Turiu pagirti, kad labai patogi vieta, visai šalia vandens parkas.
Kas man labai patiko, tai, kad viešbutis istorinis, čia jis buvo jau prieš 100 metų (vadinosi Central).  O dabartinis viešbučio eksterjeras ir interjeras yra atkurtas pagal senąjį. Ir viduje, ir lauke yra atkurtos autentiškos senojo viešbučio detalės. Šiaip esu senų pastatų mėgėja, tad tai, kad viešbutis  senas, man patiko. Ypač jo išorė, labai labai gražus pastatas.
Viešbutis gražus viduje, tiek koridoriai, tiek registratūra. Bet nevisiškai patiko pats kambarys, nes tamsokas, o ąžuoliniai, sunkūs baldai dar labiau suteikia tokį sunkumo įspūdį. Galbūt norėta išsaugoti tą autentiką tokiais baldais ir interjeru, bet man ne visai prie širdies. Nuotraukose renkantis viešbutį, kažkaip atrodė gražiau. O gal todėl, kad nuotraukose buvo kambariai ne iš pirmo aukšto ir turėjo balkonėlius. O  mes gyvenome pirmame aukšte, kas yra šiek tiek gaila. Bet, be visa ko, viešbutyje realiai nebuvome, grįžome tik išgerti arbatos, pernakvoti, pavakarieniauti ir į spa. Todėl svarbiausia, kad kambariai švarūs, tvarkingi, jauki vonia ir, kad buvo viskas, ko reikėjo.

Viešbutis turi SPA zoną, pirtis, sūkurinę vonią, mazažų ir procedūrų kabinetus. Tad galima niekur toli neinant atsipalaiduoti. Kambariuose yra chalatai, tik nėra šlepečių, kas šiek tiek nepatogu, bet registratūroje galima įsigyti vos už porą eurų.
Pats SPA nėra didelis, tiek baseinas, tiek pirtys. Bet mums patiko, atsipalaidavome ir pasikrovėme  jėgų.
Kalbant apie pusryčius, tai nieko labai įspūdingo, esu valgiusi skaniau ir mažiau žvaigždučių turinčiame viešbutyje (pvz. Klaipėdoje IBIS STYLE).
Na, o į kainą įskaičiuotą vakarienę sudarė du patiekalai -  tai salotos ir karštas patiekalas. Tikrai soti, skani vakarienė, bet taip pat nieko labai ypatingo.
KUR PAVALGYTI
Per tas dvi dienas, papietauti nuėjome tik du kartus. Pagrindinis mano tikslas ir didelės visų rekomendacijos buvo RESTORANAS-VYNINĖ SICILIA.
Labai jauki atmosfera, graži aplinka, skanus maistas. Tad likome patenkinti. Tikrai čia sugrįžčiau ir antrą kartą.
O kitą kartą pietavome KAVINĖJE AQUA įsikūrusiame vandens parke. Tiesa, būtume pasirinkę visiškai kitą vietą pietums ir taurei vyno, tačiau netikėtai užklupo lietus, o šalia buvo ši kavinukė. Ir išties, likau nustebinta, nes maistas labai skanus. Po neatsimenu kiek laiko, pagaliau valgiau skanią picą, tad dabar visai nesigailiu, kad čia užsukome. Kainos nesikandžioja, tad visai siūlau užsukti.

Tad tokia ta mūsų trumpa išvyka. Druskininkai labai patiko, net galva pailsėjo nuo visų darbų ir rūpesčių. Gal kūnas ir nelabai gavo poilsio, nes gan aktyviai buvo praleistos dvi dienos, bet emociškai tai persikroviau ir vėl gavau naujos energijos visai savaitei!
Žinoma, aplankėme ne viską mieste, norėjau aplankyti keletą muziejų, tačiau šeštadienį nebespėjome, o sekmadienį nebe visi dirbo. Tad net atvykus dar kartą, tikrai rasčiau ką pamatyti.
Kas man patiko Druskininkuose, tai labai gražūs pastatai. Na tokie, kur nieko panašaus pas mus Šiauliuose nėra. Tad norisi fotografuoti kiekvieną. Jie tokie lyg senoviniai, mediniai, išraižyti. Labai patiko, apsilankykite ir jūs! O jeigu nesenai lankėtės, papasakokite kaip jums patiko :)