2018 m. gegužės 2 d., trečiadienis

Žemaitijos sostinė. Telšiai

Miestas ant septynių kalvų. Taip, visai kaip Roma. Bet jis visai čia pat. Ir žmonės kalba šiek tiek kitokia kalba. Bet Lietuvoje. Taip, tai Telšiai, garbingai tituluoti Žemaitijos sostinės titulu.
Ir sakau: Labas, Žemaitija!

Ar Jums taip nebūna, kad ilgai vis sakot, jog nuvažiuosit į tam tikrą vietą, ir vis nenuvažiuojat? Man būtent taip buvo su Telšiais. Vis apie tai kalbėjau jau kokius gerus 4-5 metus ir net nežinau kodėl,  vis nenuvažiuodavome, nors nuo Šiaulių tai vos valanda kelio. Tiesa, šiame mieste esu buvusi, bet labai senai, ko gero man tada buvo koks 13 metų, o gal ir dar mažiau. Bet tai ką prisiminiau ir ką pamačiau dabar - lyg du skirtingi miestai.

Telšius aplankyti sugalvojome spontaniškai, buvo toks geras oras, kad namuose likti tiesiog nusikaltimas, o Šiauliai jau visomis gatvėmis išvaikščioti. Išvažiavome visai be jokio plano ką norėtume pamatyti, bet tiesa, jo ir neprireikė, nes tai gana mažas miestelis, ir viską bevaikštant lengva atrasti ir pamatyti. Netgi įdomiau visko ieškoti ir neturėti plano!

Pirmiausia ką pamatai - tai didelė, aukšta skulptūra Durbės mūšiui atminti. Kas nebeprisimenate istorijos, tai svarbiausias Žemaitijai mūšis, nes žemaičių kariuomenė sutriuškino Livonijos ordiną.
Keletas žingsnių nuo skulptūros ir apačioje pamatai statinį - tai amfiteatras. Vienas iš objektų pagal kuriuos lengvai atpažintum Telšius. Jis skirtas renginiams, tik dieną kai mes lankėmės  niekas nevyko, bet būtų tikrai įdomu sudalyvauti renginyje amfiteatre. O ir vieta įspūdinga  - apačioje tyvuliuoja ežeras.

Praėjus pro amfiteatrą ir nusileidus nuo kalno, pasiekėme Masčio ežero pakrantę, kuria tikrai labai ilgai vaikščiojome. Koks gražus ežeras! Kaip nepriekaištingai sutvarkytos pakrantės, tiltai, aikštelės. Daug lieptelių, kuriais galima išeiti ant ežero. Gaila tik tai, kad dar neveikė ežere esantis fontanas.  Ko gero ežeras ir yra vienas tų objektų išlikusių galvoje, po to kai čia lankiausi vaikystėje. Tik sunku ką nors ir atpažinti, nes dabar viskas taip nepriekaištingai sutvarkyta, kad niekur nei medžio ne vietoje, nei krūmo. Tikra ramybės oazė. O pakrante tiek daug vaikštančių žmonių, žaidžiančių vaikų, kad net Šiauliuose prie ežero tiek daug nesutinkam, o ir visiems miestams tikrai yra ko pasimokyti iš Telšių.

Einant aplink ežerą atsiveria graži miesto panorama, dvi bažnyčios ant kalnelių matosi nuo bet kurios ežero vietos. Labai gražu. O dar ir skulptūrų parkas yra pakrantėje, tad tikrai yra ką pamatyti!

O ant vieno tiltelio net ir smulkiosios architektūros objektą radau - mielą meškiuką. Tarp kitko, miesto simbolis ir yra meška. Jų mieste, įvairiais pavidalais, yra net apie 50, bet visgi mes jų visų neieškojom, o ir rastų nesuskaičiavom, bet jų yra visur, ir tikrai daugelį atradom tiesiog vaikščiodami.

Visur kur nueisi į akis krenta Telšių katedra, stovinti išdidžiai ant kalvos. Tad kvietė prieiti arčiau.  Labai graži ir didžiulė. Įspūdingai atrodo katedros durys. Nuo katedros teritorijos kiemelio nuo kalvos atsiveria graži miesto panorama, matosi ir ežeras. Tad net jei bažnyčios kelionių metu nedomina, verta praeiti pro vartus vien dėl vaizdo nuo kalno.

Einant nusileidus nuo kalno, atkreipkit dėmesį į kalvos sieną. Tai ,,Didžioji Žemaičių siena". Šioje sienoje yra keletas meninių plokščių, su svarbiais įvykiais - kada pirmą kartą paminėta Žemaitija, Durbės mūšis, kova prieš krikštą, Europos krikštas ir t.t. Būtinai atkreipkite dėmesį į plokštes ir neprabėkite pro šalį!

Prie sienos yra ir skulptūra ,,Žemaitijos legendos". Tai meškiukus ir žemaičių vaikučius nešanti meška. Mamos meškos nosis auksinė, sakoma, kad ją patrynus išsipildo norai! Ši skulptūra visai šalia katedros, tad tikrai niekaip nepraeisite pro šalį.

Šiaip mieste daug skulptūrų ir visos labai įdomios. Man labai patiko, kad daugelis užrašų - žemaitiškai. Visų smulkiųjų objektų net nenufotografau, bet jų yra visur, jeigu apie Telšius žinote nelabai daug, galite pasiskaityti truputį prieš išvyką, bus įdomiau!

Turgaus aikštės viduryje didžiulis statinys. Tai miesto laikrodis, o šalia fontanas. Bet įdomiausia, kad laikrodžio viršuje yra didelė meška!

Šunelio skulptūra - Lietuvos skalikas. Jau tokia miela man ši skulptūra. Ir vaizduoja skaliką - lietuvišką šunų veislę, kuri buvo beveik sunykusi ir vėl atkurta. Skulptūros niekaip nepraeisite nepamatę, nes ji visai šalia kito, masyvaus objekto - ,, Rotušės Šulinio" iš jo vandens galima atsigerti bet kada, nes yra keturios angos - meškų nasrai, pro kurias teka vanduo (jei kelionės metu skaičiuosite meškas - štai visos 4).

Dar toli ant kalvos stovi nedidukė bažnyčia. Į ją vedą gražus, žibintais pagražintas takelis. Vėl gi, nuo bažnyčios kiemelio atsiveria miesto panorama ir ežeras. Labai gražu.
Dar kas man labai patiko, kad šalia bažnyčios yra susodintos rožės ir šalia jų kortelės su data ir jaunavedžių vardais prie kiekvienos rožės. Labai graži mintis!

Na ir paskutinė mūsų stotelė, tai centre, šalia amfiteatro įsikūrę Sūrio Džiugas Namai. Na nereali vietelė, bet tieeek daug žmonių, kad turėjome grįžti antrą kartą, nes pirmąjį nebebuvo net kur atsisėsti. O palaukti verta, nes iš terasos lauke, kur mes ir sėdėjome, atsiveria vaizdas į ežerą ir amfiteatrą. Na nuostabus vaizdas. IR dar nuostabesni desertai. Tikrai rekomenduoju apsilankyti Džiugo namuose, nes desertuose, saldainiuose naudojamas ir Džiugo sūris, tad tikrai nustebinsit savo skonio receptorius. Labai skanu.

Patys Telšiai labai gražiai susitvarkę, nejučiomis net pagalvojau, kaip norėčiau čia likti ir gyventi.  Didelis ežeras, parkai, kalvos... Visada jaučiau silpnybę kalnuotoms ir ežeringoms vietovėms. Tai lengva pamilti Telšius. Nors tas jausmas turbūt aplanko visur, kur pats negyveni. Viskas gražiau, tvarkingiau, įdomiau. Nes esame tiek pripratę prie savo miestų, kad jau nebeatkreipiame dėmesio į juos. Tad tokia tą mūsų trumpa išvyką į Žemaitijos sostinę. Tikrai puikiai praleistas laikas ir puikios emocijos. Žinoma, mes neaplankėme visų gėrybių Telšiuose. Labai norėjau aplankyti žvėrinčių, bet tai jau sekantį kartą!

Bet nepamirškite, kad visur yra ką pamatyti, ir mūsų Lietuva yra graži. O kur Jums labai patiko? Komentaruose pasidalinkite mintimis, kokį miestą rekomenduotumėte aplankyti kitą kartą!